Založ si blog

Smola

Býva zvykom, že po každej ťažkej operácii  a po určitom čase posiela VZP pacienta na liečenie.

Tak to bolo aj v mojom prípade. Uplynul čas rekonvalescencie po operácii srdca a došlo pozvanie na doliečenie do kúpeľov Bardejov, hotel Ozón. Využili sme túto príležitosť a šli sme oba, manželka ako samoplatca a ja. Po 58 ročnom manželstve sme si dopriali na staré kolená takú menšiu, humorne povediac, svadobnú cestu a dovolenku.

23.10.12 nás syn odviezol  ráno z Košíc do Bardejova a ubytovali sme sa v peknej, komfortne vybavenej dvojlôžkovej izbe. Výhľad z  balkóna bol skutočne pekný. Neboli sme tu po prvý krát. Konštatovali sme, že sa tu veľa zmenilo – k lepšiemu.

Na recepcii mi oznámili, že odpoludnie už mám konzultáciu s lekárom a môj konzultačný lekár bude MUDr. Kamil Hönisch.

Po dobrom a výdatnom obede som sa vybral za lekárom. Viete  ako to býva, človek má pred každým stretnutím s doktorom určité obavy. Tak aj ja, 84 ročný, som vstupoval do konzultačnej miestnosti s určitým rešpektom. Doktor ale, svojím vystupovaním a mimoriadne ľudským prístupom, rozptýlil všetky moje obavy a náš vstupný rozhovor sa skutočne niesol v priateľskej ale vysoko odbornej atmosfére. Prehliadol ma dokonale a zistil na moje prekvapenie drobnú odreninu kože na ľavej nohe v oblasti holenej kosti. Ako sa to stalo neviem, predpokladám však, že sa to muselo prihodiť pri vystupovaní z auta a vôbec som to necítil a ani ranka nekrvácala. Napriek tomu ju na ambulancii pre istotu dôkladne ošetrili. A tým sa začala tá SMOLA, ktorá sa niesla celým mojim pobytom.

Malá odrenina a také patálie. Doktor Hönisch, vynikajúci lekár s veľkými skúsenosťami z praxe, napriek mojím obavám, že ma možno pošle domov, šikovne prispôsobil liečebné procedúry danému stavu tak, aby som mal z pobytu maximálny osoh a aby pobyt upevnil môj zdravotný stav. Ďakujem milý pán doktor za túto snahu.  

Na druhý deň nás raňajky prekvapili takzvaným „švédskym stolovaním“. Bol k dispozícii veľký ale umne riadený a pripravený sortiment rôznych potravín tak, aby vyhovel každému pacientovi a každej diagnóze. Nechýbalo skutočne nič, počnúc pečivom cez údené výrobky, syry, zeleninu, maslo, ovocie, šaláty, teplá kuchyňa až po čaj, kávu, mlieko, med a ovocné šťavy. Človek, keď chcel, sa mohol skutočne do sýta najesť. My, starkí, sme však striedmo raňajkovali, síce lepšie ako doma, ale s ohľadom na vek sme dávali pozor.

Po raňajkách nastal čas na moje procedúry a manželka sa venovala iným užitočným veciam a tiež študovala ponúkané,  platené procedúry tak, aby sa aj jej zlepšili určité zdravotné problémy. Nechcem teraz rozpisovať čo všetko som mal a musel (alebo nemusel) absolvovať, dôležité bolo však to, že to malé zranenie mi neumožnilo vodoliečbu. Tak si predstavte, som v kúpeľoch a nemôžem do vody. Hodne ma to mrzelo. Mohol som  liečivú vodu len piť, čo bolo tiež užitočné, ale nesmel som využívať dobre vybudované vodné liečebné metódy, ktoré práve bardejovské kúpele ponúkajú a čím sú aj svetoznáme. Škoda, nuž smola!

Po troch dňoch som sa opäť hlásil u Dr. Hönischa a na ambulancii, pozorne si prezrel ranu, ktorá mierne krvácala a nehojila sa tak, ako sme si to obaja želali a rozhodol sa, poslať ma do nemocnice v Bardejove na odborné ošetrenie. Tak ma sanitka odviezla, chirurg vykonal všetko čo mal, dostal  som na ranu masť a špeciálny obväz a sanitkou späť, s tým, že o 4 dni sa mám ukázať. Tak plynul čas a po 4 dňoch som sa opäť ocitol na chirurgii v Bardejove, kde síce konštatoval lekár zlepšenie stavu rany, ale predsa len neodporučil kúpele a po preväze ma pozval o 4 – 5 dní na kontrolu.

To  už plynul druhý týždeň nášho pobytu a na mňa sa opäť prilepila ďalšia SMOLA. Niekde, ani neviem ako a kde, sa objavil vírus nádchy pravdepodobne  rinovirus ( zo skupiny pikornavirusov) a našiel u mňa pohodlné ubytovanie. Dostal som takú silnú nádchu že mi tieklo z nosa ako z vodovodu a neskôr sa pridal aj kašeľ. Na ošetrovni v hoteli Ozón sa o mňa vzorne postarali. Vzhľadom k tomu, že som nemal teplotu, dali mi kvapky proti kašľu ako aj kvapky do nosa. Ošetrujúca lekárka mi prikázala pokoj na lôžku a zrušila všetky procedúry na najbližšie dni. Samozrejme som nakazil aj manželku a tak sa z našej izby stal hotový lazaret.

Blížila sa nedeľa a syn ohlásil návštevu spolu s manželkou. Čo robiť? Išiel som za  pánom doktorom Hönischom a požiadal o predčasné ukončenie liečebného pobytu na vlastnú žiadosť. Pán doktor uznal môj zlý zdravotný stav a vyhovel žiadosti, vystavil príslušné dokumenty a tak sme sa vrátili do Košíc na doliečenie nádchy. Cestou sa nám podarilo nakaziť aj syna aj nevestu. Nuž tak sa mi – nám skončil liečebný pobyt v Bardejovských kúpeľoch.

Doma sme pokračovali v liečení všetkými dostupnými prostriedkami.

Spolu z manželkou sa chceme poďakovať všetkým pracovníkom hotela Ozón a hlavne MUDr. Hönischovi a sestrám z ambulancie za vzornú a mimoriadne odbornú starosťlivosť. Podobné slová som počul aj od našich spolustolovníkov. Cítili sme sa u vás skutočne dobre a nebyt tejto malej patálie bol by to pre nás starkých krásny zážitok.

Záverom by som chcel upriamiť pozornosť vedenia Všeobecnej zdravotnej poisťovne, aby zvažovali potrebu presného dodržania termínu nástupu na liečenie pol rok po operácii. Bolo by potrebné zohľadniť vek a zdravotný stav pacienta a termín posunúť na také ročné obdobie, ktoré lepšie vyhovuje danej vekovej kategórii.

 

Gerhard František

 

 

 

Zákony z pohľadu logiky a etických pravidiel

06.11.2013

Časť 3 Opäť sa dotknem časti zákona 182/1993 Z. z., kde okrem iného sa v píše, citujem: „§5 odsek b) vymedzenie veľkosti spoluvlastníckeho podielu vlastníka bytu alebo nebytového priestoru v dome na spoločných častiach domu, spoločných zariadeniach domu, na príslušenstve, na pozemku zastavanom domom a na priľahlom pozemku, pričom veľkosť spoluvlastníckeho podielu je [...]

Zákony z pohľadu etických zásad a pravidiel

04.11.2013

Časť 2 Je zaujímavé, že k prvej časti mojej debaty k téme „Zákony z pohľadu etických zásad a pravidiel“ sa nenašiel žiaden diskutujúci. Že by to svedčilo o tom, že sú naše zákony po tejto stránke v poriadku? Alebo o tom, že som si vybral zlý termín na uverejnenie podľa mňa tak závažnej témy, ako sú zákony a ich vzťah k etickým pravidlám? Alebo [...]

Zákony z pohľadu etických zásad a pravidiel

01.11.2013

Časť 1 Dovoľte mi, prosím, aby som sa pokúsi vysvetliť niektoré pojmy zo zákona 182/1993 Z. z. z pohľadu etických zásad a pravidiel. Spoločné priestory domu. Zákon 182/1993 Z. z. ani nepozná pojem spoločné priestory domu, pozná len pojem citujem: „(5) Spoločnými zariadeniami domu sa na účely tohto zákona rozumejú zariadenia, ktoré sú určené na spoločné [...]

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

gerhardfr

Toto je priestor na individuálny opis blogu na Blog.pravda.sk dívam sa okolo seba a vidím z môjho a z pohľadu logiky mnoho nedobrých vecí a tieto sa snažím vysvetliť a ak je možné, ich pomocou hlasu spoluobčanov, napraviť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 43
Celková čítanosť: 263100x
Priemerná čítanosť článkov: 6119x

Autor blogu

Kategórie