TV MAGIO je skutočne dobrá vec. Práve počas MS v hokeji som ležal v nemocnici (operácia srdca) a tak syn nastavil nahrávanie všetkých dôležitých zápasov a potom, po návrate domov, som si ich mohol prehrať. Príma, nie ?
Doma však sa ukázali staré nedostatky, ktoré som už toľkokrát reklamoval a na ktoré mi vraj nemôžu vyhovieť.
Len si predstavte toto. Ja mám rád športové prenosy a manželka také romantické filmy alebo seriály. Tak pri objednávaní cestou operátora som sa dozvedel, že je možné do jednej prípojky zapojiť dva televízory v rôznych izbách. Využil som tú možnosť a objednal. Pri objednávke som presne uviedol dĺžky jednotlivých káblov do obidvoch izieb od koncového zdroja. Po troch dňoch mi došli kuriérom 4 balíky. Tak to je fajn, som si povedal a dal sa so synom do rozbaľovania. Syn je totiž elektrikár a má MAGIO už niekoľko rokov.
Ak tak rozbaľujeme balíky, zistíme, že v jednom z balíkov je Magiobox čiernej farby od firmy Motorola a v druhej box striebornej farby od Telekom. Ten čierny má nahrávací disk a strieborný nie. Ten čierny má neergonomický ovládač a ten strieborný krásny, účelný ovládač.
Ďalej sme zistili, že priložené káble majú štandardnú dĺžku a vôbec neboli akceptované moje požiadavky na dĺžky káblov tak, ako mi sľúbil operátor. Tak nám neostalo nič iné, ako ísť do obchodu, kúpiť požadované káble ako aj špeciálne koncovky. Konečne sa nám to podarilo zmontovať a na naše prekvapenie som dostal aj správu, že všetko je zapojené a môžeme vyskúšať funkcie.
Ale to nebolo také jednoduché, hoci sme mali akýsi návod na samoinštaláciu. Tam sa ale nepísalo, kde tie koncovky pichnúť, či do echolife alebo do routru. Tak sme volali na Telekom a vyžiadali radu. Podrobne a ochotne nám pracovník vysvetlil postup (ktorý sa diametrálne líšil od informácií operátora) a konečne som mal obraz v jednej izbe. Ale čo druhá izba?
Tu treba vŕtať diery cez 3 steny, odtiahnuť nábytok a pustiť sa do práce. Pre zaujímavosť som zavolal Telekom, či by boli ochotní takéto práce vykonať. Vŕtanie otvorov v žiadnom prípade, montáž kábla áno, ale za zvláštny poplatok (aj tu bola informácia iná, akú mi povedal pôvodne operátor, všetko bezplatne). Nuž ešte že mám syna, ktorý všetko urobil a po zhruba týždni sme mali aj v druhej izbe obraz.
Medzi tým mi došla zmluva o pripojení s odkazom, aby som ju podpísanú obratom vrátil. Nuž aký som ja dobrák (a hlupák) poslal som ju podpísanú späť, bez toho, aby som mal druhú izbu preskúšanú, či a aký obraz tam bude. Tu nás čakalo veľké prekvapenie. Obraz bol, pekný a ostrý, ale číslo toho istého kanálu na čiernom ovládači sa nezhodoval s číslom kanálu, ktorý som navolil na striebornom ovládači. Reklamoval som a pýtal sa, prečo mi dali do jednej domácnosti Magioboxy od dvoch rôznych výrobcov, ktoré nám spôsobujú také komplikácie. Žiadal som, aby to riešili a obe aparáty boli od jednej firmy – odpoveď: to sa teraz už nedá. A kedy teda? Nikdy?
Ten Magiobox (čierny) od fy. Motorola, nie je vôbec spoľahlivý. Často sa mi nenahráva a keď som tento jav reklamoval, znela odpoveď – reštartuje systém, to sa niekedy stáva.
Tak mám Magio TV, síce pekný obraz, ale so všetkými už spomínanými sprievodnými nedostatkami, s čím vôbec nie som spokojný. Tých nedostatkov je viac. Napr. mám televízor PHILPS FULL HD formát 16:9 s veľkou obrazovkou, kde pri čítaní teletextu si môžem tento zväčšiť, MAGIO túto mne tak potrebnú funkciu ruší, hlasitosť – mám na boxu nastavenú na maximum 25, na druhom ovládači k televízoru si nastavujem požadovanú hlasitosť, ale aj tak sú kanály, kde ledva počujem hlas, i keď obe ovládače sú nastavené na maximum. Pri zmene kanálu s iným formátom obraz skáče. Nehovoriac o tom, že všetky „extras“ ktoré ponúka Telekom, sú spoplatnené.
Tiež ma nahnevala skutočnosť, že Telekom si vyhradzuje právo meniť kanály, bez toho, aby si vyžiadali môj súhlas, a tak ubudli 2 kanály a pribudli dva nové, o ktoré nemám záujem a v pôvodnom balíku ani neboli uvedené. Vraj to ich smernice dovoľujú. Tak neviem, či Telekom má právo si vytvoriť vlastné prevádzkové predpisy, porušovať podmienky objednaného balíku, ktoré som podpísal na Dohode o pripojení, a tieto jednoducho zmeniť.
Žiaľ som naletel na lákavú ponuku a zaviazal sa na dva roky a teraz čakám s nemožným zariadením a obsluhou – síce s pekným obrazom – až kým neuplynie doba viazanosti.
Aj tu platí, keď vtáčka lapajú, pekne mu spievajú.
Mám tiež super zmluvu, platím a ...
Bude to tak. A asi bude najlepšie ...
Zásada je neuzatvárať ŽIADNE zmluvy ...
Tá pani, ktorá mi to ponúkala telefonicky,... ...
Vlani na jeseň mi končila 2-ročná ...
Celá debata | RSS tejto debaty