Je to dôstojné?

28. novembra 2012, gerhardfr, Nezaradené

Sú niekedy také noci, keď neviem dlho odpočívať, na posteli sa len prehadzujem a vtedy ma napadne zapnúť televízor. Aj túto noc sa to opakovalo. Hlúpe sny a myšlienky k tomu.

Tak zapnem tú telku, čo ak bude niečo zaujímavého. Predstavte si a bolo. Také „divadielko“ som ešte nevidel – na dvojke dávali zábery so zasadania nášho parlamentu a predpokladám, že išlo o  zaradenie ďalších bodov do programu decembrovej schôdze.

Tak som to chvíľu, v rozospatom stave, sledoval.

Nuž pri pohľade na predsednícku časť parlamentu som si všimol, že pri každom hlasovaní nejaká poslankyňa, obraz bol dosť neostrý a na tú diaľku ani neviem že kto to je, máva tam raz ľavou potom pravou rukou raz s palcom hore a niekedy s palcom dole. A máva dosť intenzívne. Len potom som si všimol, že to mávanie súvisí s hlasovaním a zrejme týmto gestom dáva poslancom najavo, ako majú hlasovať, respektíve ako si predsedníctvo želá, aby hlasovali.

No nazdar, som si pomyslel, to už poslanci nemajú svoju vlastnú vôľu, aby vedeli ako majú hlasovať?

Tá pani musí byť veľmi unavená s tým neustálim mávaním a ukazovaním – raz palec hore a raz palec dole. Preto navrhujem, aby bol v parlamente za predsedníckou časťou a pre istotu aj na opačnej strane postavený semafor, ktorý je obsluhovaný z predsedníckeho kresla .

Zelená by znamenal hlasujte za alebo áno, červená proti alebo nie a oranžová zdržte sa hlasovania. Bolo by to pre uvedenú dámu, poslankyňu menej namáhavé a stačilo by  tlačiť príslušnú  „tlačicu“ (ako zvykne hovoriť pán Bičan pri obľúbenej relácii 5 proti 5) a hneď budú vedieť „vládni poslanci“ ako majú hlasovať proti „opozícii“.  

Nebolo by to zábavnejšie a hlavne farebne jasné ?

Tento návrh dávam bez nároku na honorár.